Vrijwilligers Vergeten Groenten

VRIJWILLIGERS

Help je een handje mee?
Het onderhoud van de show- en productietuin wordt geheel door vrijwilligers gedaan. Daarnaast zijn er vrijwilligers actief op organisatorisch, educatief, creatief en culinair terrein. Lijkt het je leuk om mee te helpen? Je kunt je aanmelden voor regelmatige diensten voor werk in de tuinen op maandag en woensdag. Of als gastvrijwilliger op oproepbasis, bijvoorbeeld op onze themazondagen, bij rondleidingen of op markten. Er is begeleiding om je in te werken. Heb je interesse of wil je meer weten? Vul het formulier in en we nemen contact met je op.

Wat doen we zoal in de hof?
De werkzaamheden in de hof beginnen in het vroege voorjaar. De grond wordt bewerkt, bemest en klaar gemaakt voor beplanting met groenten, kruiden en (eetbare) bloemen. Vanuit zaden worden planten gekweekt. In de kweekkas starten we met het zaaien in zaaipotjes.
Als de planten groot en sterk genoeg zijn, worden de tuinen beplant. Later in het seizoen zijn we druk met (bij-)zaaien, schoffelen, wieden en oogsten. Zo zorgen we ervoor dat de tuin er mooi bij ligt tijdens de seizoensopening.

zaaikist vergeten groenten

De kroon op ons werk komt met het openstellen van de tuinen, eind juni. Veel gasten bezoeken de tuinen en maken een rondleiding met onze gidsen die wetenswaardigheden en anekdotes vertellen over onze groenten en kruiden.