Rondleidingen en lezingen

Voel u thuis! Welkom bij ons in de tuin!

Tal van mogelijkheden bieden wij u om te genieten van de mooie hof, van jong tot oud Vrije inloop rondleidingen: de eerste zondag van de maand juli, augustus en september en de laatste zondag in september worden er  om 14.00 inloop rondleidingen gehouden. Vooraf aanmelden is niet nodig; tegen tweeën aanwezig zijn en uw deelname kenbaar maken aan de vrijwilligers is voldoende. De kosten bedragen € 7,50 per persoon, dit is inclusief koffie of thee en huisgemaakt gebak.

Ook alleen kunt u lekker rond kuieren op uw gemak en onthaasten. Geheel individueel en kosteloos. Langs de wandelpaden staan grote borden met informatie en bij de groenten zelf staan bordjes met info. Om de tuin in de toekomst nóg mooier te maken wordt een vrijwillige bijdrage van € 2,= (meer mag ook) per persoon zeer op prijs gesteld. Alle tuinwerkzaamheden worden door vrijwilligers uitgevoerd.

Gegidste rondleidingen voor groepen in onze Historische Groentehof en Boomgaard: Onze enthousiaste gidsen vertellen u leuke en interessante verhalen over de historische groenten en rassen, welke u in onze tuinen vindt.  Deze rondleidingen zijn te boeken van mei tot en met half oktober. Deze rondleidingen voor groepen vanaf 10 personen duren ongeveer 1,5 uur. Kosten € 7,50 per persoon, inclusief koffie of thee en huisgemaakt gebak. Ook bieden wij lekkere lunches aan. Prijs op aanvraag.
Te boeken op afspraak: info@vergetengroenten.nl

Speciale wensen? Laat het ons weten, daar waar mogelijk proberen wij graag uw speciale wensen in te vullen. Stuur ons een mail met uw vragen (klik), U krijgt zo snel mogelijk een antwoord.

Lezingen

Bent u niet in de gelegenheid onze tuinen te bezoeken, dan kunnen wij toch iets voor u betekenen.
Interessante, leuke en boeiende lezingen, begeleid door beeldmateriaal, worden door onze gidsen, door het hele land op uw locatie, verzorgd. Voor bij de koffie kunnen wij lekkere, eigengemaakte zoete hapjes meebrengen. Lezingen kunnen het gehele jaar worden geboekt! Kosten: 150 euro per lezing, plus reiskosten 30 cent per km. Tijdsduur: circa 1 à 1,5 uur.

Aanvraag lezing: mail naar info@vergetengroenten.nl

Deze groepen volgden eerder een prachtige rondleiding, al of niet met lunch, in de tuin:
  • De Hanomag-Mercedes club
  • Hogere Hotelschool Maastricht
  • Vrije School Roermond
  • Vrouwen Vereniging Roermond
  • Astense Gehandicaptenvereniging
  • Vrijwilligers Centrale Roermond

Om u toch een idee te geven van de Historische Groentehof hieronder enkele sfeerfoto's: