Jouw groentetuintje in onze hof

In De Historische Groentehof in Rijkel zaaien en planten vrijwilligers van de Stichting elk jaar ruim honderden soorten vergeten en bijzondere groenten. Bijvoorbeeld geen wortelen zoals in de winkel, maar van het ras ‘Limburgse Gele van Mollenstaart’. De groenten smaken verrassend lekker.

Bezoekers aan de hof kunnen de groenten zien, voelen, beleven en ook proeven.

Mensen met ‘groene handjes’, die een hobby hebben aan gezond tuinieren, zijn in Rijkel altijd welkom. De Stichting biedt daarbij de kans, aan die mensen die dat willen, een eigen groentetuintje in bruikleen te krijgen.

Maar voor wat hoort wat: de grootte van het tuintje zal naar rato afhangen van de afgesproken tijd, die men daarnaast als vrijwilliger ook wil inzetten voor het onderhoud van de tuinen van de Stichting. Minimaal wordt uitgegaan van 1 dagdeel per week (= min. 4 uren), maar meer uren inzet komen natuurlijk meer dan gelegen. Wie met het groentetuintje wil meeliften met het beheer van de hof: voor bemesting, zaad, beregening en advies kan worden gezorgd.

Ben jij geïnteresseerd om je hobby bij de Stichting gemotiveerd uit te oefenen, neem dan snel contact met ons op: mail naar stichting@vergetengroenten.nl.